همشهری آنلاین: برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی، در پایان هشت مسابقه سخت و نفس گیر که نتیجه پنج دیدار در وقت اضافی مشخص شد، تمامی صدرنشینان مرحله گروهی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

world cup

به گزارش يورونيوز طی روزهای جمعه و شنبه، چهار تیم از آمریکایی لاتین و چهار تیم از اروپا در مرحله یک چهارم نهایی رقابت خواهند کرد.

برزیل پرافتخارترین تیم و میزبان جام جهانی است که موفق شد در ضربات پنالتی با درخشش دروازه بانش جولیو سزار از سد تیم پرتوان شیلی بگذرد.

کلمبیا یکی از شگفتی‌های این دوره است که پس از سه پیروزی درخشان در مرحله گروهی، اروگوئه را با ۲ گل زیبای خیمنز رودریگز از پیش روی برداشت و نشان داد که به حق تیم منسجم و خطرناکی است.

هلند، نایب قهرمان دوره گذشته، در مصاف با مکزیک تا مرز شکست پیش رفت اما در دقایق پایانی به لطف یک پنالتی رویای مکزیکی ها را به کابوس تبدیل کرد و بار دیگر ثابت کرد که یکی از بهترین تیم های حال حاضر جهان است.

یکی دیگر از تیم‌های شگفتی ساز این دوره بی‌تردید کاستاریکا است که هر چند از دقیقه ۶۶ ده نفره بازی کرد اما موفق شد در ضربات پنالتی یونان را شکست دهد و برای نخستین بار راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

فرانسه به سختی جواز صعود به مرحله یک چهارم را به دست آورد. شاگردان دیده دشام در ده دقیقه پایانی ۲ بار دروازه نیجریه را گشودند تا در مرحله بعد به مصاف آلمان بروند.

آلمانی که در یک نبرد سخت موفق شد الجزایر، دیگر نماینده آفریقا را در وقت اضافی با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد.

آرژانتین پس از ۱۱۸ دقیقه رویارویی با سوئیس، به لطف تک گل دی ماریا راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یاران مسی سومین قهرمانی در جام جهانی را هدف گرفته اند.

بلژیک در وقت اضافی سد دفاعی آمریکا را در هم شکست تا سرانجام پس از گذشت نزدیک به بیست سال قدم به مرحله یک چهارم نهایی بگذارد.

مرحله یک چهارم نهایی روز جمعه با رویارویی برزیل و کلمبیا آغاز می شود و سپس آلمان به مصاف فرانسه می رود. روز شنبه شاهد دیدار آرژانتین و بلژیک خواهیم در حالی که کاستاریکا به مصاف هلند خواهد رفت.

کد خبر 264676

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha